Gondolatok, tippek és megküzdési megoldások nem csak szorongóknak.

Épüljünk fel a szorongásból és a depresszióból!

Épüljünk fel a szorongásból és a depresszióból!

15. rész - Józanul az éjszakában: az alkoholmentes bulizás know-how-ja

2020. június 30. - blogger_geist

Sokan vannak, akik egyetlen csepp alkohol felhörpintése nélkül is remekül érzik magukat egy koncerten vagy egy zárt szórakozóhelyen. Mások viszont el se tudják képzelni, hogy táncos mulatságba induljanak józanul. A most következő élettapasztalat arról mesél, hogy milyen volt az első 0%-os bulizásom egy olyan klubban, ahová korábban 2-3 koktéllal a szívemben indultam dübörögni.

Egy korábbi bejegyzésemben már meséltem az úgynevezett alkoholmentes élet know-how-járól, ami alá rengeteg érdekes komment érkezett, valóban érdemes őket megismerni és elgondolkodni rajtuk, részben ezekből merít a mai történet is.

Fővárosi szórakozóhely nagyszerű koktélokkal 

Fiatalabb koromban nem attól féltem, hogy kimaradok a közösségi média aktuális trendjeiből, hanem inkább attól tartottam, hogy minden otthon töltött péntek-szombat éjszakámmal egy furcsa logika mentén nemet mondok a fiatalságomra. Szóval mint oly sokan mások, úgy én is nagy előszeretettel látogattam a szórakozóhelyeket, ahol viszonylag olcsón meg lehetett úszni az alapozást, ráadásul ezek a löketek általában kitartottak hajnalig. Aztán úgy döntöttem, hogy leállok az italozással, sőt a fejembe vettem, hogy saját döntésből és érdekből minimum alá vágom a bevitelt. Ez a már önmagában piszok nagy kihívás ott váltott keménybe, amikor eljött az első "mentes" péntek este. Oké, érzem a bugit, menni kéne, de hogy lesz ebből táncolás, hogy lesz ebből csajozás? Pláne egy olyan helyen, ahol nagyjából mindenki az 1000 forintos koktélokban pácolja magát órákon át?

Welcome drink helyett welcome szorongás

Lementem, ráadásul egyedül, mert éppen egyik haverom se ért rá aznap. Szóval ruhatár, kabát lead, lépcsőn le, üdvözlet a helyszínen. Jött az érzés, hogy hát akkor csak inni kéne valamit. Igen, de mit? Koktél... nem. Mentes sör... majdnem annyiért... rablás! Kóla... próbáljuk meg! Szóval átvettem a kis kólát 550-ért, majd tettem egy kört a pincében és más termekben. Elveszettnek éreztem magam, ráadásul a 2 dekás lötty is a vártnál gyorsabban fogyott. Itt ismertem fel, hogy az italozás szertartása egyébként milyen erősen csökkentik a szorongást. Most csak a mozdulatsor maradt, hiába emelgettem egyre sűrűbben az üveget, mámor bácsi nem jött, nem történt meg velem a feloldódás. Azon kaptam magam, hogy megérkeztem a pokolba.

Jól ismert tánctermek lidérces orcája

Az első alkoholmentes bulizásom egy puccba vágott szorongás volt. Nem találtam a helyemet, ráadásul baromi nyomasztó volt megélnem, hogy a hőn szeretett klub józanul nagyjából elviselhetetlen. Ugyanaz a hely, ami egy hete még a végtelen kalandozások vadászmezeje volt, az most a masszív kiábrándulás vasöntvénye.

Feltűnt, hogy egyébként milyen büdös és koszos minden. Hogy az olcsó koktélok szaga elviselhetetlen aurával ölelik körbe az embereket. A lökdösődés. A tömeg. Az eltorzult arcok, amik kivetkőztek vonzóságukból. Éles kontrasztok a falakon, és az érzés, hogy úr Isten, mit keresek itt... Két órát bírtam, majd haza az első éjszakaival. Lidérces volt.

Józanul bulizni a haverokkal se könnyebb egy darabig

Mert ugye tudjuk ki az, aki nem iszik. Ráadásul a hirtelen feloldódó cimborák olyan tempóban pörögnek fel, hogy tapasztalt szorongó és kezdő "tisztaként" gyakorlatilag lehetetlen volt tartani velük a lépést. És akkor menjünk csajozni. Let's dance és társaik. Az este végén azt éreztem, hogy 2X évesen vége a fiatalságomnak, jöhet a B-oldal: düh, frusztráció, csalódottság és erős kísértés együtt szálltak fel velem a buszra.

3 jó tanács kezdő tisztán bulizóknak

Ha ki kéne emelnem néhány dolgot, ami segített abban, hogy megtanuljak alkohol nélkül táncolni, bulizni és csajozni, azok ezek lennének.

1., Ropizás - Megszerettem a mentes sört és a ropit. A ropi lett az én cigarettám és koktélos poharam, csak éppen nem füstölt és nem lökött át a mámorba, ellenben a ropizással való babrálásban rengeteg szorongást le tudtam vezetni.

2., Táncolj a kedvedért - Nagyon megterhelő volt lebontani a gátlásaimat, amiket korábban az alkohol intézett helyettem. Az első lépések a legnehezebbek. Szemet becsuk, dobra figyelj, és bocsájtsd meg magadnak a totyogást. Ha bénának érzed magad, nyisd ki a szemed és könyveld el: akik isznak, talán még rosszabbul táncolnak. :)

3., Tiéd a kontroll! - Volt szerencsém megérteni, hogy józanul jobb döntéseket hozhatok a diszkóban, beleértve a csajozást is. Jobb társalgó lehetsz, ráadásul egy csomó új dolgot felfedezhetsz az éjszakai életben. Olyan részletekre gondolok, amelyek amúgy a mámor takarásában nem láthatók.

Megéri?

Így, hogy több mint 5 éve el tudok menni úgy bulizni, hogy nem érzem szükségét a szesznek azt mondom, hogy igen, mert piszkosul felemelő az, hogy bódulás nélkül is át tudom örömködni az éjszakát. Nagyon nem volt könny, és persze többször megroggyant a vádlim a szokások szorításában. Nem igaz, egyszerűen tételesen nem igaz az, hogy bármiből kimarad az, aki józanul marad az éjszakában.

beer-1607001_1920.jpg

 

Digital Photo and Design DigiPD.com képe a Pixabay -en.

A bejegyzés trackback címe:

https://depibolki.blog.hu/api/trackback/id/tr3315974680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.06.30. 21:16:56

ha még mindig bulizni jársz, hiába hagytad abba az ivást :)

blogger_geist 2020.07.01. 14:28:32

@szénáspop: Ma már nem járok, de ha mégis kedvem támad, akkor is simán megvagyok nélküle. :)

blogger_geist 2020.07.07. 10:05:14

@Finomliszt Ferenc: Üdvözöllek! Tehát leszokok az esti kimozdulásról, akkor nincs szükségem alkoholra, hogy jobban érezzem magam? Igen, ez egy érdekes felvetés. De mikor veszít többet az ember? Ha elmegy és nem iszik VAGY ha el se megy sehova?
süti beállítások módosítása